7 Nisan 2013 Pazar

Kadayıflı Muhallebi

Dün komşularım çaya bendeydi.. Onlara bu harika tatlıyı yaptım.. Çoluk çocuk afiyetle yedik :) Bugüne kadar bu tatlıyı sevmeyen görmedim kime ikram etsem bayıla bayıla yiyor  :) Ben kadayıfını biraz fazla hazırlıyorum ve kalanı buzluğa atıyorum.. Dondurma veya puding üstüne serpiştiriyorum çok güzel oluyor tavsiye ederim ;)
MALZEMELER
KADAYIF İÇİN;
  • Yarım kilo kavrulmamış kadayıf
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı ceviz
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
MUHALLEBİ İÇİN;
  • 1 litre süt
  • 1 kahve fincanı nişasta
  • 1 kahve fincanı un
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krema
YAPILIŞI
Kadayıfı derin bir tencereye alıyoruz. Tarçın hariç tüm malzemeleri ekliyoruz ve orta ateşte sürekli karıştırarak kavuruyoruz. Sürekli karıştırmak çok önemli çünkü hemen yanabiliyor. Ayrıca tencereniz derin olursa kadayıfın etrafa sıçramasını engellemiş olursunuz. Kavrulduktan sonra tarçını ekleyip bir iki kere daha karıştırıp altını kapatıyoruz.
Muhallebi için krema hariç tüm malzemeyi bir tencereye koyup ocağa alıyoruz. Orta ateşte sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişiriyoruz. Kaynayıp koyulaşınca ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz. Muhallebi biraz ılınınca içine 1 paket kremayı ekleyip mikserle çırpıyoruz.
Dikdörtgen borcamın tabanını hazırladığımız kadayıfın yarısı ile kaplıyoruz. Sonra üstüne muhallebinin tümünü döküyoruz. Muhallebinin üstüne kalan kadayıfı döküp soğuması için buzdolabında bekletiyoruz. Afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder