21 Mart 2014 Cuma

Portakallı Revani

     Bu hafta komşularım çaya bendeydi. Ben çalıştığım için vaktim olmayacağını düşündüklerinden tatlıyı kendileri yapıp getirmiş. Uzun zamandır revani yememiştim pek memnun oldum :) Portakal revaniye gerçekten çok yakışmış ben limonlu yapıyordum bundan sonra portakallı yapmaya karar verdim.. Siz de bir deneyin derim..
MALZEMELER
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı irmik
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet portakalın rendelenmiş kabuğu
Şerbeti için;
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı su
  • 1 adet portakalın suyu
Süslemek için Hindistan cevizi
YAPILIŞI
     Şerbet için tozşeker ve suyu kaynatın. Portakal suyunu ekleyin ve 1-2 dakika içinde ocağı kapatıp şerbeti soğumaya bırakın.
     Kek için yumurta ve tozşekeri mikserle iyice karıştırın. Geri kalan malzemeleri de ekleyip hepsini tahta bir kaşıkla karıştırın. Hazırladığınız karışımı yağlanmış dikdörtgen borcama dökün. Önceden ısıtılmış 170° fırında üstü kızarana kadar pişirin.
       Fırından çıkan sıcak kekin üstüne soğuttuğunuz şerbeti dökün. Soğuduktan sonra dilimleyin ve her dilimin üstüne Hindistan cevizi serpin. Afiyet olsun..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder