3 Mart 2014 Pazartesi

Etimek Tatlısı

     Klasik ama lezzetli bir tatlıdır etimek tatlısı. Uzun zamandır yapmamıştım malum yeni lezzetler deniyoruz hep :) Misafirlerim de benim gibi özlemiş bu tatlıyı hep birlikte severek yedik. Bilmeyenler veya özleyenler için işte etimek tatlısı..

MALZEMELER
  • 1 paket tuzsuz etimek
Karamelize şurup için;
  • 2 su bardağı şeker
  • Birkaç damla limon
  • 2 su bardağı su
Muhallebi için;
  • 750ml süt
  • 3 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • Damla sakızı
Üzeri için;
  • 1 paket krem şanti
  • Ceviz kırığı
YAPILIŞI
     Etimekleri dikdörtgen borcama diziyoruz. Şurup için şekeri bir tencereye alıyoruz. Birkaç damla limon sıkıyoruz. Orta ateşte sürekli karıştırarak şekeri eritiyoruz. İyice karamelleşince üzerine suyu döküyoruz. Suyu dökünce şeker sertleşecektir panik yapmayın ve karıştırarak şekeri eritin. Şeker tamamen eriyince ocaktan alın. Şerbet biraz ılınınca etimeklerin üzerine döküyoruz.
     Muhallebi için tüm malzemeleri orta ateşte karıştırarak kaynatıyoruz. Ocaktan alıp ılınınca şerbetli etimeklerin üzerine döküyoruz.
     1paket krem şantiyi tarifine göre hazırlıyoruz ve muhallebinin üzerine döküyoruz. Ceviz kırığı ile süslüyoruz. Afiyet olsun..




 

1 yorum:

  1. Bunun vişneli versiyonunu da ben yapıyorum. Ben de paylaşayım blogda:)
    Eline sağlık!!!

    YanıtlaSil