3 Mart 2014 Pazartesi

Güveçte Kaşarlı Mantar

     Merhaba sevgili dostlar,
     Mantarın ne kadar faydalı olduğunu bilmeme rağmen açıkçası çok severek yemiyordum. Bir dostumun tavsiyesi üzerine mantarı güveçte bol kaşarlı pişirince tüm fikrim değişti :) Bu tarife resmen bayıldım :) Bundan sonra soframda sıkça yer alacağı kesin olan bu tarifi sizlerle paylaşmak isterim.. Ben bu porsiyonluk güveçleri etin yanına hazırladım. Hem sunumu çok şık oldu hem de yemesi rahat oldu. 
MALZEMELER
  • 10 adet küçük boy mantar
  • Tereyağ
  • Kaşar rendesi
  • Tuz, karabiber
YAPILIŞI
     Mantarların saplarını çıkarıyoruz. Mantar yıkanmaz derler ama ben yıkadım. Güveçi tereyağ ile yağlıyoruz. Mantarları güvece yerleştirip içlerine çay kaşığı ucuyla tereyağ koyuyoruz. Tuz ve karabiber serpiyoruz. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında 20 dakika pişiriyoruz. Kaşarı rendeliyoruz. Güveci fırından çıkarıp kaşarı serpiyoruz ve tekrar fırına veriyoruz. Üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun..

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder