21 Mart 2014 Cuma

Havuçlu Tarçınlı Kek

     Bu hafta çok sevdiğimiz bir arkadaşımıza başsağlığına gittik. Adettendir eli boş gidilmez; biz de arkadaşlarla aramızda anlaşıp hazır almak yerine ev yapımı bir şeyler götürmeye karar verdik.. Benim payıma da kek düştü.. Bir zamanlar "Issız Adam" filmiyle popülaritesinin zirvesinde olan ancak şu sıralar pek adı anılmayan havuçlu tarçınlı kek yapmaya karar verdim. Ben bu keki çok seviyorum.. Gerçi ben içinde tarçın olan her şeyi seviyorum :) Benim gibi tarçına bayılan kızım da ilk defa yediği bu keki çok beğendi, çatalı bir kenara atıp eline aldığı dilimi büyük bir keyifle sildi süpürdü :)
MALZEMELER
  • 4 yumurta (yumurtalarınız büyükse 3 adet de koyabilirsiniz)
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 adet orta boy havuç
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • Yarım su bardağı ceviz
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
Süslemek için pudra şekeri
YAPILIŞI
     Havuçları bir tabağa rendeliyoruz.
     Yumurtayı ve şekeri iyice çırpıyoruz. Şeker eriyince içine sıvıyağı ekleyip tekrar çırpıyoruz. Tarçın, ceviz, un ve kabartma tozunu ekleyip karıştırıyoruz. Rendelediğimiz havuçları avucumuzda sıkıp suyunu süzdürdükten sonra kek hamurumuza ekliyoruz.  Tüm malzemeleri tekrar çırpıyoruz.
     Kekimizi pişireceğimiz kabı az tereyağı ile yağlayıp biraz un serpiyoruz. Kek hamurunu pişirme kabına döküp önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 35dk pişiriyoruz.
     Kekimizi sunmadan önce üstüne pudra şekeri serpiyoruz. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder