10 Şubat 2014 Pazartesi

Kahveli Kalp Bisküvi

     Sevgililer Günü yaklaşırken kalpli bir şeyler yapmadan olmaz diye düşündüm :) Bu bisküvileri ilk kez denedim o yüzden uygulama sırasında bir kaç değişiklik yaptım. Orijinal tarifte iki bisküvi karamel kullanılarak yapıştırılıyordu. Ben hem öyle yaptım hem de çikolata kullanarak yapıştırmayı denedim. Sonuç; çikolata ile yapıştırılanlar daha sağlam oldu. İkinci olarak çift bisküviyi yapıştırmak ile vakit kaybetmek istemeyenler için tekli olarak sunum yaptım. Bence gayet güzel oldu. Sunum tercihinize kalmış.. Sevgililer günü için kendi ellerinizle hazırladığınız bu bisküvileri güzel bir kutuda hediye edip sevdiklerinize verdiğiniz değeri gösterebilirsiniz..

MALZEMELER
  • 4,5 su bardağı un
  • 300 gr. oda sıcaklığında margarin
  • 1 yumurta + 2 yumurta sarısı
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 çorba kaşığı neskafe
Üzeri için;
  • 2 paket bitter çikolata
YAPILIŞI
     Unu yoğurma kabına alıyoruz. Ortasını havuz şeklinde açıp tüm malzemeleri ekliyoruz. Malzemeleri iyice yoğuruyoruz. Hazırladığımız hamuru merdane yardımı ile ince açıyoruz (3mm kalınlığında) Açtığımız hamuru kalp şeklindeki kurabiye kalıpları ile kesiyoruz. Fırın tepsisine dizip önceden ısıtılmış 150 derece fırında 20 dakika pişiriyoruz.
     Çikolatayı benmari usulü eritiyoruz.
     Fırından çıkan bisküvilerimizi soğumaya bırakıyoruz. Bir adet bisküvinin ortasına bir miktar çikolata sürüyoruz ve başka bir bisküviyi üstüne yapıştırıyoruz. Tüm bisküvileri bu şekilde yapıştırdıktan sonra bir kaşık yardımı ile yarısına çikolata sürüyoruz. Çikolatanın donması için bir süre bekleyip servis ediyoruz. Afiyet olsun..






 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder