21 Mart 2014 Cuma

Hamur Kızartması (Pişi)

     Merhabalar,
     Bu hafta bir sürü paylaşılacak tarif birikti elimde.. Aslında hemen yapar yapmaz paylaşayım diyorum ama bir türlü fırsat bulamıyorum.. Ev işleri, spor, okunması gereken yazılı kağıtları ve tabi ki yegane uğraşım minik kızım derken bloğa yeterince vakit ayıramıyorum. Ama yine de azimliyim hepsine mutlaka vakit bulacağım :)
     Bu pişileri geçtiğimiz pazar günü kahvaltısına hazırlamıştım. Daha önce hiç pişi yapmamış bir insan olarak ev halkının tepkilerini merakla bekledim :) Hepimiz sevdik afiyetle yedik.. Bundan sonra pişi kahvaltılardaki yerini alacak (tabi kazandırdığı kiloları vermek için sporda harcanacak ekstra zamanı düşünmek bile istemiyorum) İşte benim basit, pratik, az malzemeli pişilerim..
MALZEMELER
  • 3 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • Yaklaşık 2,5 çay bardağı su (hamurun kıvamına göre ayarlayabilirsiniz)
  • Tuz
İç harcı için; Lor peyniri ve maydanoz
YAPILIŞI
     Tüm malzemeleri ele yapışmayacak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Tabi hamurun kıvamı konusunda büyüklerimizin sıkça kullandığı "kulak memesi kıvamında" deyişini söylemeden geçemeyeceğim :) Hazırladığımız hamurun üstünü kapatarak 35-40dk dinlendiriyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp daire şeklinde açıyoruz. Ortasına harcı koyup kapatıyoruz. Bir bardak veya  kase yardımıyla kenarlarını kesiyoruz. Kızgın yağda kızartıyoruz. Afiyet olsun..





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder